Festivalyra

Varje år invarderas Helsingborg av Lango stånd, ballonger, konserter, alla pytte-knytte-lite-mini-micro saker som går att sälja. Det kallas Helsingborgsfestivalen. Jag har lyckats fly i tre års tid, men detta året provade jag en annan sak, jobba. Mitt jobb ligger ju dock mitt i allt, ungefär i mitten av alla stånd, karuseller osv. Busslaster från Ekeby, Eslöv, Bjuv, Landskrona, Perstorp och Dödshult invarderar Helsingborg.
Lite diskussioner jag har haft:

Situation 1: Tjej vägrar betala.

Jag: Det kostar 60 kr
Hon: är du dum i huvudet, alla jackor är mina
Jag: Så du menar att du har köpt en Jack and Jones jacka storlek 58 och brukar gå ut med den en varm fredag kväll.
Hon: ja!
Jag:nej
Hon:jo
Jag:betala
Hon:du får 20 kr
Jag: nej, 60 kostar det
Hon: 40
Jag: NEEEEEJ!
Hon slänger pengarna på mej.
Hon: HORA!
Jag tar tag i hennes arm, och ska säga: Kalla mej inte hora, och du kanske ska ha din jackbricka.
Jag hinner inte ens ypra ett ord, fråns hon kommer flygande och ger mej en smäll rakt över ansiktet.
Tar tag i hennes arm ännu hårdare, ungefär som man gör med ett litet barn som inte vet hur man ska bete sig, hon sliter sej loss. Min kollega flyger ut och haffar henne. Sen står hon ute med vakterna med hund ögon...
Hon: Jag slår aldrig någon
Jag: byebye

Situation: Kille handlar av mej i baren, denna har också hittat en fin tjej för kvällen

Han: En smirnoff och en cider
Jag: 124 kr tack
Han: jag är inte härifrån
jag: nehe?
han: nej jag har bott i sthlm i fyra år
jag: okej
han: jag har varit på många nattklubbar i sthlm
jag: jaha
han: och det här måste nog vara den sämsta jävla nattklubben jag varit på
Jag: gå hem då?
han: okej

Han stod ändå kvar sist i baren och grov hånglade, så jag tror inte han hade det så tråkigt.




Nu till något annat.
Bröllop på Lördag, och jag och Underbara J ska slänga på oss fin kläderna, jag har såklart köpt nya kläder till detta tillfälle. Det svåra är att det är bröllop - med kräftskiva..jätte svårt...








En spets tunika 299 kr från gina.
Skor från Trampolin, 1295.

En annan liten godbit som jag bestämde mig för att bli en del av min garderob är denna...






Kommentarer
Postat av: Yasse

Hahaha stackars Towe lilla =( Vikka mongo folk som hänger på tivvan egentligen. Fick du ont? Fina saker du köpt, men du är ju galen. Skorna kostade ju ungefär det du tjänade denna helg haha! Saknar dej. Puss

2010-08-01 @ 19:56:57
URL: http://korsbarsblommor.blogg.se/
Postat av: Malin

Men kära lilla Tove. Så svårt är det inte trots att det är kräftskiva. Du ska vara svidad till tänderna. Kavaj står det på inbjudan. Du kommer att vara så fin så. Välkommen!

2010-08-01 @ 21:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0