och dikten förtsätter...

Många vill ju veta....

Jag vill att vi ska detta övervinna
Liten och svår, jag fäller en tår, jag hoppas du skulle förstå
Vaken in på de sena timma, trodde i skolan idag jag skulle svimma.
Jag vet att jag felat har, och att jag ofta inte ger utan tar.
Sätter handen på mitt hjärta, hoppas på att min smärta försvinna ska. 
Men samtidigt vet jag att det inte var du, utan jag.
Skyla sig själv verkar en bra mening va, när du går och jag stannar kvar.
2005, och jag hade inget hem. Vi drog fram "Hand i Hand" Du min bästa vän var, 
och där vill jag ha dig kvar.
Mycket vi gjort, du och jag, men massa vi har kvar.
Jag kärlek vill kunna känna, men allt jag kan känna är smärtan i min penna.
Jag är kanske ganska "het" men på dig är jag avundsjuk som en get. 
Vet att du bara vill mig väl, där har vi ännu ett skäl
Till varför jag inte berätta ska, om livet innan det blev du och jag. 
Jag vet att vänner som jag inte borde få stanna, men lyssna noga nu, för alla dessa ord är sanna. 
Jag älskar dig, du är ju en helt underbar tjej och Hey det är ju det som är lite av vår grej. 
Underbara du och underbara jag, vi är ju fnitter tjejer och vackra som en solig sommardag
Jag vet att mitt hjärta smärtat mycket och jag är rädd för att falla nån i tycket. 
Du säger, S släpp på trycket, och då fick jag värsta rycket. 
En S, S, R och T helg, tugga, dryck oh svälj, god helg.
Jag er alla tycker  om, även fast ingen av er liknar "Tom" (cruse)
Cruse mig slår, jag fäller en tår. 
Du fanns till hands och jag ser min chans.
Min smärta blir till din smärta och nu är det inte bara jag som har ont i mitt hjärta.
Detta skulle inte bli så långt och nu liknar det snart en sång.
Med detta jag vill säga er, att när jag er i framtiden ser, ser jag er med nya ögon, och jag min "välsingnelse" ger. 
Bara för jag ej kärlek kunnat känna, jag nu vet att jag ej vill ta bort denna.
Vi 2 helt olika tjejer är, du är kär och jag är här. 
Jag dig, ej mer kommer klandra, för jag är ju nu den "nya" S.
Tydligen nu jag S tycker om, besvarat eller ej, bryr jag mig inte längre om.
Förresten Mvg jag fick idag, och för det är jag ganska glad.
Du får ju mig att skratta, när jag ibland beter mig som en kratta. 
Min P elak är, medans din familj håller mig kär.
Jag dig en blomma tänker köpa idag, men vet ju att den vissnar, dag för dag.
Så jag detta brevet skrev och innerst inne i mitt hjärta, jag önskar att du det ej rev.
Jag vet att jag just nu är lite skev.
Nu skall jag städa och diska, kanske mata eller rentav fiska upp fiskar, som vi i akvarium har, var av, du snart tar de ena och drar. Men jag dig kvar, jag hoppas att jag har. 
I mitt lilla hjärta av sten, har du en stor plats, kanske så stor som ön, Ven.
Jag skiner upp med ett sken, när du kommer sen och vill prata.
Du ej mer ska bli besviken, för nu jag fått ur mig all skiten.
Allt gått jag er 2 önskar och hoppas av hela mitt hjärta att detta kommer falla i glömska.
Jag älskar ju dig
Dv 1 och Dv 2, det består.
SLUT

Var några som fråga om det fanns en fortsättning på dikten och här är den ... varsegoda!

Annars rullar allt på, ledig i morgon, ska på kostym jakt, sen blir det middag med P, han föreslog Lagmarks, och jag är inte sen på att hänga med. 

Annars är allt underbart, Underbara J kommer i morgon natt som vanligt, och jag måste erkänna att jag nog saknar honom lite...men det ändras nog snart :)
Färgade mamma idag på skolan, det blev underbart, den drillades jag av min framtida arbetsledare. 
Till Y snart tror jag, om jag orkar lyfta mig från soffan min.



Kommentarer
Postat av: yasse

Vad duktig S är på att skriva dikt. (Duktigt S)..

Har du fått någon ljusare modell än? Annars äör min syster intresserad. Äh jag ringer istället. Pöss

2008-10-24 @ 09:42:59
URL: http://korsbarsblommor.blogg.se/
Postat av: S

Jag är rätt bra jag ja ! Tackar som bockar ;)

2008-10-24 @ 10:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0