familjen

Min familj är underbar, och därför bestämde jag att jag ska bjuda hem dem på fredag, pappa, mamma, lillebror, farmor, farfar och Underbara J. Lillebror kommer inte som vanligt, och det är kanske lika bra, för jag har ingen stol till honom ändå. Nu fattas det bara en stol, så antingen får farmor eller farfar sitta på golvet. 
Från början skulle det bara var jag och de gamla, men pappa bjöd snabbt in sej själv Och efter det så ringde han 10 min senare och hade hittat ett "underart lättlagat recept" Biff med mandelpotatis klyftor som ska gratineras med svamp fylld creme dela creme. Vårt samtal lätt ungefär så här:

P: Hej, det är jag igen
T: Ja?
P: Jag har hittat ett underbart lätt lagat recept som DU kan laga på fredag
T: Jaha?
P: Ja, en god biff, så lägger VI det tillsammans med gratinerade mandelpotatis i ugnen med svamp creme som är persilje kryddad med små korn. Låter väl bra?
T: Okej?
T: Pappa, vill du laga maten?
P: Ja tack. Du kan köpa vin, du vet sånt rött vi vill ha.
T: Då bjuder jag på det så blir det bra.
P: Nä det ska du inte behöva, du dricker ju inte röd vin.
T: Om du säger det så. Vi hörs i morgon
P: Ja och VAD TREVLIGT det ska bli att bli BJUDEN på middag hos dej.
T: eh ...jo ja. 




Jag bjuder på denna

Kommentarer
Postat av: S

föräldrar.. men du, jag brukar se din farmor och farfar när de har varit och handlat på hamilton ;) från 219 :)

2008-11-26 @ 23:38:52
Postat av: tove

S = sandra B ?

2008-11-27 @ 18:00:39
URL: http://taw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0