idag är en glad dag

Jag klarade mej hela kvällen igår utan mina glasögon och det var svårt ska jag säga, somnade senare i soffan med totalt spräng huvudvärk. En av mina ensamma kvällar. Jag bestämde mej då att jag får väl göra en syn undersökning för linser som synoptik-elisabeth vill att jag ska betala 350 kr för. Aj aj.

Slappade lite idag på min enda lediga dag, tills jag skulle ner till tandläkare, gjorde mej i ordning genom att borsta tänderna i 30 min och efter det sköljde jag munnen med nåt jäkla medel, in med två extra och vandrade till bussen. Hittade min lillebror hos tandläkaren som hade tagit fel på tiden och hade varit där i en timme och läst alla bamse som fanns i väntrummet, som de för övrigt hade gjort om, fråga mig inte varför men tydligen är det nödvändigt att ett rum på 10 kvadrat meter ska ha två öppningar. Jag tog själv upp närmaste tidning, eftersom man alltid får vänta minst 30 min efter den tiden man ska vara där. Topp hälsa, eller något snarlikt hette min tidning, jag läste "platt mage på 30 min" la i från mig den genast och tog upp en Bamse i stället. Till min stora förvåning så finns det en serie med Bamse som heter "Bamse på tuttelituttöarna" Fnissade lite för mig själv, Ulla 82 tittade argt på mig, själv läste hon Se och hör Trots att hon nog varken kunde se eller höra särskillt bra.
Efter 32 min väntade var det äntligen min tur, in i denna tråkiga stol, Per, som min tandläkare heter märkte efter 5 sek att jag hade tre mindre tänder och ärr i munnen. Och konstaterade också att jag skulle köpa en bettskena för flera tusen kronor, eller tandställning, jag fick själv välja, (välja vad jag har råd med). Lite renare i munnen efter en minut så gick jag glad ut med min räkning på 561 kr. När jag kollade lite nyfiket på min räkning så stod också tiden på behandlingen, och ja, en minut! Var i alla fall jätte glad för inga hål, behöver inte fler dåliga nyheter för min mun, så jag åkte hem till H och vi ska nu fira med att äta våfflor. Tog bussen 219 till laröd, och jag måste nog säga att jag blev en gnutta förvånad, jag har dock inte åkt buss till laröd på år och dar, och inser direkt att de har renoverat bussen, jag smög på med alla andra skol elver, och tryckte fram "en halv till laröd" Överraskning igen för priset hade gått upp, jag börjar nog bli gammal. Jag tycker i alla fall inte om och åka buss. Medans H är igång med dammsugaren kollar jag min mail, och då får man ett ännu gladare besked, jag kom in i Malmö, 3000 sökande och 12 platser. Måste ju erkänna att jag är lite stolt i alla fall. Känns som det mesta går vägen nu.

Helgen blir rolig. Fredag med gamla jobb, taco kväll. Sen på lördag blir det Hipp hipp live, middag och sen en utgång med F. Som jag kommer sakna henne sen när hon åker. Vi har ju alltid så jäkla roligt. En rolig helg med alla mina underbara.

Y, tack för kommentaren, du och S är underbara och jag kan väl medge att det var jag som skrek som en stucken gris. Älskar dig!

Kommentarer
Postat av: älgen

jag var också hos tandläkaren idag, nooll hål :) tihi. party på fredag, sing staret är uppvärmt ;)

2008-01-15 @ 17:13:12
Postat av: Anonym

va ska du plugga taw?

2008-01-15 @ 18:36:51
Postat av: Sara

hahahah. ulla 82 kollade lite argt, fast att hon nog varken kan se eller höra.. hihi. du gjorde min morgon ;) ses på lördag pinglan! vart är det du ska plugga???

2008-01-16 @ 09:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0