helg

Detta är då min sista lediga helg på väldigt länge, sen har jag 6 långa helger att se fram emot på väla, ledig en efter det, sen två igen. Härligt. Så därför ska jag verkligen njuta till fullo av denna helgen. Ska försöka i alla fall. Och den har börjat idag. Efter jobb så var jag en tur hos Y med N, N och C. Spelade såklart lite gitarrhero och snackade mest en massa strunt. Gick hem ganska tidigt för jag kände mej trött efter en löning-dag på väla. Folk blir som galna när de fått lön, sliter och drar i saker, trängs och uppför sej illa, bara för de har fått in pengar på kontot...

Idag har jag funderat lite över två saker. Det första är busschafförer. Buss 2 som man tar till väla är ofta fullproppad med gamla kärringar, snorriga ungar och skrikiga skolbarn, och inte nog med detta så har de nu börjat bygga nåt som börjar likna en rondell så bussen måste köra en annan väg, tydligen fattar inte busschafförerna detta för på de senaste fyra dagarna har min buss kört fel tre gånger, och det betyder att bussen som då är 30 m lång ska vända på en liten väg, och det betyder också att varje gång kör chaffören in i en vägskylt när han håller på att trixa. Det tar ganska lång tid att vända en buss så jag kommer alltid försent på grund av detta väg bygge och chafförens otroligt inkompetens att komma ihåg "här går det faktiskt inte att köra" Om jag inte råkar ut för detta så råkar jag ut för "busschafför 25 år", så jag antar nyss har tagit sitt "busskort" för han kör som en fullständig idiot, och alla som åker buss ofta VET att bussarna har en förmåga att krypa fram. Men nej "herr busschafför 25" kör 80 på 50 väg och de resulterar i att när han ska bromsa så låter det som hela bussen ska ramla ihop i miljontals delar, plus att jag kommer för tidigt till jobb. Så antingen kommer jag för tidigt eller försent, aldrig perfekt.

Efter jag kom hem idag så satte jag på tv och till min stora fasa så var det ett programm som heter "singing bee" Och jag måste nog säga att tv tre har verkligen lyckats med att göra det sämsta programmet någonsin, grattis tv3. Först och främst har vi Hanna Graaf som nog är den sämsta programledaren någonsin, arne weise hade skött det bättre. Dessuom är det samma skit hela tiden. Visst, jag hade kunnat tänka mej att det hade varit roligt att ha ett mini "singing bee" som nåt hemmaspel en lördag då man är lite rund under fötterna, men att göra en hel timmes program med människor som totalt skämmer ut sej på ett icke roligt sätt är bara onödiga tv pengar, och tv3 hade kunnat anstänga sej lite mer... Var tog "så ska det låta vägen"?

Kommentarer
Postat av: Anonym

programledaren heter hanna hedlund!! inte hanna graaf, taw!!!! bättring

2008-01-26 @ 16:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0