tvättdrama

För några veckor sedan när jag tvättade så träffade jag ju tvätt-tanten Lisbeth. Trevlig men obehaglig. Den gången berättade hon att hon försökt titta in i min lägenhet men såg mig aldrig. Och hade också ett tal om hur man städar en hel tvättstuga...
Idag hade jag tvättdag och vem hade tvätt tid efter mig om inte tvätt-tanten lisbeth. Mellan 12-17 har jag och när jag går ner 1658 för att hämta mina sista saker i torktumlaren då är hon där. Och pratar om hur jag ska städa hela tvättstugan men hon kan vara snäll och spola av golvet. Spola av golvet? Varje gång man tvättar? Sen påminde hon mig mycket väl om att vi har möte imorgon med hela föreningen och att jag aldrig varit med innan, och att vi nu ska göra ett schema om vad alla ska göra för sysslor fyra veckor fram. Jag försökte avbryta tusen gånger och förklara varför jag inte varit med innan, eftersom jag jobbar till 20 varje dag. Och jag klämde in att min pappa sitter ju i styrelsen så han brukar informera mej om vad som händer på dessa möten. Och det visst tvätt-tanten lisbeth och sa att "han sköter sig" Sköter sig?! Tvätt-tanten lisbeth sa också att nu börjar det fungera i huset, och alla vet sin plats och innan jag gick upp till mig visade hon hur hon torkade av maskinerna, för det var bäst på hennes sätt. Jag säger bara: Hjälp!!!



Kommentarer
Postat av: älgen

toves drama-life! lägg i en röd strumpa i lisbeths vita tvätt, he he! ;)

2008-02-20 @ 16:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0