taxi skit

Precis kommit hem efter en kväll med Y och hennes man. Alltid lika trevligt.

I alla fall, eftersom jag jobbar hela helgen så fick det bli en tidig kväll. Bestämde mej för att ta taxi vid knutpunkten, för att mamma har sagt att "man ska aldrig gå hem själv" Går till första taxi bil, han ska ha 120 kr upp till tågagatan, glöm det tänkte jag och gick vidare, nästa, frågade var jag skulle men sen hade han helt plötsligt en beställning, han ville inte köra så kort med andra ord. Nästa bil ville ha 130, gick vidare, nästa bil ville ha 150, vidare, nästa och sista bil frågade varför jag inte tog de andra, jag sa de vill ha för mycket pengar, hansäger att det kostar 200 kr upp till tågagatan en fredag. Tror de att jag e efterbliven, slut på taxi bilar. Så mamma förlåt men jag börjar går. Plötsligt ser jag till mi lycka att en taxi bil med stora siffror 180 200 kör in på knutan, hugger den, 96 kr upp till tågagatan. Fan ta alla andra bilar vid knutpunkten. Usch och fy.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0