liten?

Efter en lång dag av hårt jobb så satte jag mej på bussen för att pusta ut, ganska skönt att åka buss. Man försjunknar liksom i sina egna tankar. Tog upp två platser på bussen, ganska tomt ändå, men sen började ju strömma på folk, men jag tog mej friheten att fortfarande ha min väska vid sidan om mig. Där satt jag helt försjunken i mina tankar om nya handdukar och badrumsmatta, då jag hör något pip, tittar vid sidan om mig men ser faktiskt ingenting, så fortsätter sätta upp min badrumside ide i huvudet. Då känner jag att någon rycker i min arm, jag tittar minst "tvåhuvuden" nedåt och ser världens minsta människa jag någonsin sätt. "Får jag sitta här"? "Självklart" säger jag och hon hasar sej upp på stolen, ser ungefär ut som den reklamen på tv när bebisen ska klättra upp för en fotölj. Jag kunde inte låta bli att stirra lite men kom snart på, hur ska jag göra när jag ska gå av? Nu blev det genast jobbigt och jag radade upp olica scenario i mitt huvud om hur jag skulle göra. Antingen skulle jag kliva över denna pytteknyttelillamicromini person eller bara fösa undan henne. Gröna bussen närmade sig tågagatan och jag blev helt svettig och nervls. Plingade på den gula knappen, den lilla personen såg det inte ens. I och med hennes lilla nake så kunde hon inte vrida sej, så tillsist blev det alternativ ett. Jag har idag klivit ÖVER en person. Och låt mej då poängtera att jag är 164 cm lång. Jag har uppnått något stort idag. 

Något annat som slog mej idag när det bara är två ynka plus grader är att jag fullständigt ÄLSKAR min fruktansvärt fula canada coose jacka, falsk så sant som jag har denna blogg. Men det finns ingen varmare jacka i hela världen. Och ingen som man kan kura ihop sig så bra i. Nog den bästa "göraslutpresent" jag någonsin fått. Varmt och gott ska det vara..

Annars ser min lägenhet ut som tredje världskriget, jag har nya ideer hela tiden, och imorgon är det jag som går till ikea med stora steg. Jag ska tvinga mig själv dit.



Kommentarer
Postat av: älgen

finns det folk under 160 strecket? thank God :]

2008-02-05 @ 14:08:09
Postat av: Yasse

Var det ett barn eller en kortväxt vuxen? Hoppas ingen tar illa upp =/

Ska du till IKEA idag? Jag behöver också dra dit.. mina doftljus är slut.. bläää..

Puss

2008-02-05 @ 15:53:49
Postat av: Kakan

HAHAHAHAHAHHA! så jävla bra.. :P

2008-02-05 @ 19:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0