katt på tak

I morse så tänkte jag lyxa till det på min lediga dag, så jag begav mig till bageriet. Stod i kö i typ 20 min, för att en tant inte kunde bestämma sig om hon skulle ha en halv krans eller en fjärdedels. Tillsist tog hon båda. Det är 20 m till bageriet, och på vägen dit så hade jag sett två st som stod och tittade rätt upp i luften, kul för dem tänkte jag och släppte mina tankar där. När jag sen var klar i bageriet så ser jag att de står fortfarande och tittar rätt upp i himlen, och det gör alla på tågagatan, konstigt tänkte jag, så jag börjar också titta upp. Då sitter det en förskrämd liten kattunge högst upp på taket. Korkade katt tänkte jag och fortsatte gå, fick genast dåligt samvete och utan att jag tänker på det så hoppar orden ut från min mun: "behöver ni en stege" Lång tystnad. "Ja, varför inte" (Fan) Helt plötsligt var jag inkluderad i "rädda den korkade katten" Hämtade stegen och in hos grannen som var en förskrämd tant, så stor grät för att hennes kissemisse hade klättrat upp på taket. Tillsist fick vi ner den idiotkatten och tanten bjöd på en fjärdedels krans. Jag skulle bara gå 20m och ha en lugn frukost. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0