jag trodde...

Idag trodde jag eller kanske rättare sagt hoppades på att jag skulle få en lugn, tyst och snabb färd hem med bussen från jobb. I och med att min migrän var på topp. Det började minsann bra och alla sköte sig själva, förutom två tjejer som hade en väldigt seriös men otrolit korkad diskussion om den enas pojkvän som var otrogen. Några busshållsplatser från där jag ska av, kommer Pär 30 på bussen. Röd tuppkam och snaggad på sidorna, visar upp en biljett för chaffören, det visade bara att den var ca tre år för gammal, och chaffören sa snällt "tyvärr du får inte åka om du inte kan betala" Då börjar Pär30 gasta om hur han ska slå in hans huvud om han inte får åka, och hur många människor han känner som ska döda honom. Tillsist går Pär 30 av, efter hot om anmälning från chaffis. Puhu, lugnt igen. Men efter två bussplatser då stannar chaffis och ska be om hela bussens telefon nummer, namn och personuppgiter, för att vi ska kunna vittna. Varför händer detta alltid mig? Jag tror jag ska ta och samla ihop mitt bussmaterial och skriva en bok... 

Kommentarer
Postat av: älgen

haha, vilken buss är det egentligen du åker med? får nog prova den en dag :P

2008-02-12 @ 17:29:44
Postat av: sara

okej, jag ska lova att kommentera! ja jag förstår inte heller hur du kan uppleva så mycket på så kort tid, men jag gillar det ;) lite buss-skvaller sitter aldrig fel? så när blir det vår famous chipp-dipp.ochalldelesförmycketchokladsåattmanskäms dag? ;)

2008-02-12 @ 18:28:49
URL: http://sarablomquist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0