igår & idag

Igår var det ju lördag och jag bjöd hem E på lite middag och melodifestivalen. 
Jag trodde jag hade sett allt, men nej. Helt plötsligt blev den svenska meloifestivalen en rysk melodifestival. En liten, blond brutta som gjorde försök till att dansa och sjunga på engelska som inte gick sådär jätte bra. 
Sen efter det får jag se ett gäng pizzabagare som har hamnat helt fel....
Sen att hela programmet riktas mot Carola är ju bara för att hon är med för 300 gången...

Idag började dagen bra. Vi vaknade och käkade frukost. Och jag tyckte om dagen, nu tycker jag mindre om dagen. Inte särskillt mycket alls faktiskt...
Detta är en sådan dag som man bara vill lägga sej under täcket och sova till v 18. För då åker jag minsann från sverige ett tag. Till sol och värme. Cypern. Varför är jag inte född på andra sidan världen?

På tv går det ett program om otrohet. Ganska intessant egentligen. Personer med olika åsikter och personer som bara är fullständigt korkade i huvudet som det inte finns nåt hopp om alls. De gör samma sak om och om och om igen. Och när programledaren frågar varför så säger de bara : " Jag vet inte" Smarta killar och tjejer. Vissa förtjänar bara inte en andra chans. "En andra chans är en chans för mycket" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0