helg finns inte...

Eftersom en på vårt jobb emegrerade till thailand i mer än tre veckor så har jag denna månad jobbat 50 timmar mer än vad jag ska. Hade sett framemot att vara ledig onsdag och fredag nästa vecka men nej, jag ska jobba för THE BOSS på onsdag. Så nu måste jag bara beklaga mej lite, jag har då jobbat denna veckan Mån, ons, tor, fred, lör, sönd. Sen nästa så bara fortsätter det med mån, tis, ons, tor, lör, söndag, mån tis. Helt sjukt. Men sen är min sjunde helg avklarad. 

Ikväll har jag haft middag med mina päron, kommer hem från jobbet och då har mamma överraskat mig med att städa hela mitt hem, mina axlar har åkt upp tre hundra meter. 

Tant gredelin nr 2....
Ja idag kom en till in på jobbet. En lilautsyrsel till. Och två lila plagg i handen. Jag förstår inte. Visst om man tycker om en färg jätte mycket. Jag har såklart ofta klätt mig i helsvart, men svart är ju svart, men lila finns i 500 olika nyanser. Och denna Gredelin tant hade blandat allt. Tant grön, tant brun och Farbror blå är fortfarande efterlysta.

Idag för första gången på länge skulle jag ta min kära buss till jobbet. Jag försov mig och hoppade i kläderna, ungefär som i en teckand film) Sprang till busshållsplatsen utan någon som helst näring i kroppen, och jag hann. Trodde jag!!! Där står jag, redo med mina 12 kr i handen, (och ja, jag smyger fortfarande på halv) , då åker bussen förbi mej, och hör på detta, busschaffören vinkar glatt. Så det slutade att jag satt med Taxi chaffören Karl Nils Petter Jönsson och pratade om hur många som är arg på kollektiv traffiken......

Kommentarer
Postat av: Sara

DU är kass på att uppdatera. haha, ge mig bussskvaller ;)

2008-03-06 @ 10:09:39
URL: http://sarablomquist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0