jag måste bekänna....

...att jag är urdålig på att skriva blogg. Så nu ska jag ta tag i detta "bloggandet" igen. Jag ska försöka att pressa ut det yttersta om mitt liv. Och då menar jag inte att jag ska blotta mig för hela världen, utan nämna det som helt enkelt är roligt och mindre roligt för the moment.

Nu sitter jag här, ganska spänd, resfeber? kanske det kankse. Men egentligen e det nog att jag mest vill kasta mig på planet och flyga så långt bort jag kan komma för tillfället. Jag har nog aldrig längtat så mycket efter SOL och VÄRME som jag gör just nu i denna stund. Allt är packat och klart, passet är ju såklart det viktigast, om nu någon kan se att det är ja på det. Vi får helt enkelt vänta med spänning och se. Pappa, som vanligt räknar ner minuterna och vill gå och lägga sej nu, 1927. Mamma vägrar, och vill gå igenom packningen igen. Nisse har inte ens börjat på sin. Allt är som det alltid varit. Det är 6 år sedan bara the familia var på semester tillsammans. Och det ska faktiskt bli ganska roligt. och på ett sätt väldigt skönt. Jag behöver verkligen vila upp mig, tre i familjen behöver det, en vilar mest hela tiden. Pappa ska ju dock ta arbetet med sej, vilket mumriken inte är så jätte fla för, men får oss "små" betyder det att vi kan maila till våra kära, så alla blir väl glada i slutändan.

Nu börjar jag faktiskt sakna min Tjernström, varit borta två veckor nu. Det jag vet är att han lever på pizza och Mc, mm det är nog det jag vet. Och att det klart går jätte bra för honom på praktiken, alla kärringarna tycker om honom. Men det är de ju andra sidan inte så svårt att göra..(för det mesta) Sen kommer Tjernstöm hem i två dagar, och åker lika snabbt igen, fast ännu längre, till Dublin, där ska de göra ÖL besök och annat roligt. Han har nog valt rätt linje i och med att han älskar ÖL och pizza. Jag får dra med honom till simmningen när han kommer hem igen.
Jag och Paddis håller ihop nu när mannen e borta...

Igår var vi ute och kasedansa...Trevligt och lite mindre trevligt. Men tillsist trevligt....Som de brukar vara. Böjade hemma hos L och Y, som det alltid gör, med S och M och såklart Karlsson, Massism och Dolce. Blev lite guitarr hero (som jag förövrigt börjar bli grym på), singstar (lika grym där) och avslutade med TP där tjejerna vann mot killarna. Vi har ju alltid varit lite av de smarta. Efter detta spel maraton så gick vi ner till PL, utposten och till slutligen vårt mål som blev tivoli. Trevligt. Där träffade jag Kinnan och Bamse som jag inte sett sen "frös ihjäl" Kasedans där. Sen lullade jag till knutan och tog en taxi hem, med stamkort.

Idag har jag bara tagit mina skur handskar på och gjort rent ett akvarium, och förbrett allt så att jag inte ska vara hemma på en vecka. Så nu är det väl bara att vänta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0