AJ

ja, det är det minsta man kan säga om mina underbara fötter, när jag sätter ner min fot och för att sen ta ett steg så känns det som om hela min häl flyger bort. Ja, så är det att jobba 9 timmar  högklackat, men roligt var det. Jag har gjort min första dag på mitt nya jobb, och känner redan att jag kommer att trivas väldigt bra. Alla är trevliga och goa, och jag slipper kylan, uniform... ja jag behöver inte rabbla, en massa som jag slipper. Och vinner en massa tid till annat med. Gott! Men så klart kommer jag sakna älgen och kakan.

Igår var det lite av ett krig här hemma, jag var inte inblandad, eller inblandad och inblandad, beror helt och hållet på hur man ser det, jag var oskyldig, jag är alltid oskyldig.

Måste få klaga av mig lite
Idag gick jag in på intersport, på min lunch, för att fördriva tiden med att köpa en något försenad fars dags present till pappa, pappa sportar, så jag tänkte hitta något roligt. Men hade de något roligt? Nej, istället möts man av otrevlig personal, och det tyckte inte jag var roligt, så jag tog och köpte min pappas sportstass någon annanstans.
Ett annat klagomål måste vara Bert Karlsson, varför lägger roomservice ner tid på HONOM? Var det inte nog med "friends" och ett helt program om hur han äter semlor, och hur han tycker de ska vara?! Selm-bert! Usch och tvi säger jag bara.

Nej nog med hat, och lite kärlek. Idag firar man ett år med sin tjernstörm, sen att han är i dublin och provar öl och tittar riverdance, e en helt annan femma, vad är det för linje han har valt egentligen? GRATTIS till...ja mej.

Sitter och väntar på att P ska ringa så jag kan göra nåt av min fredag kväll, för just nu så sitter jag och lyssnar på att pappa spelar ABBA, med sina "sjukt bra högtalare, med otroligt ljud i" Som jag dessutom har tigt till mig två av dem. Älskade pappa brukar göra detta när han e ensam hemma. Jag vandrar hem från bussen och tänker att jag ska slänga mej i soffan och titta idol med puppriken men nej, då har han fönsterna öppna, trots minus grader, går runt i shorts och tröja, samma färg och dansar. Det är min pappa det.

Nej om man kanske skulle....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0