När du helt plötsligt försvann..

Ända sedan jag var liten så har alltid min mamma sagt att "du har väldens mjukaste kinder, precis som min mamma har, din mormor" Det finns trygghet i ett par sådana mjuka kinder. Mormor...vem var egentligen mormor? Mormor var hon med det absolut mjukaste kinderna i hela världen. Hon var också den som gav helt otroligt konstiga jul klappar, när man var liten så kunde man få en staty av en naken kvinna, trots att man bara var 5 år gammal, och vaje år sa mamma och pappa att vi ändå skulle bli jätte glada vad vi än fick, och vi blev alltid det. För på nåt sätt så fann man en liten charm i det hela för man visste verkligen ALDRIG vad man skulle få av mormor. Men en sak var mormor absolut bäst på och det var hennes påhittade saga "Masken Max", den var helt otroligt spännande och jag kommer säkert berätta den för mina egna barn i framtiden. "Masken Max" hittade alltid på spännande och lustiga äventyr. Mormor var en otrolig kvinna, fem barn, gjorde allt, tänk att laga mat till sju personer i en familj, utan hjälp och ingen diskmaskin, jag måste nog säga att hon var lite av en superkvinna, dock en super-kvinna som pratade alldeles för mycket. När jag var mindre och mormor ringde då visste man, då visste man att telefonen var nu inte tillgänglig på mycket länge. Hon var också den enda person jag känner som har en ribbstol hemma i sov rummet, och den har man lekt mycket i, det var lite av en förtjusning att klättra så högt upp och se allt damm på hyllorna, där alla fotona på alla oss 14 barn barn stod, längst längst längst upp på garderoberna. Men mormor hon har väldens mjukaste kinder....Superkvinna med mjuka kinder. Jag såg mormor för sista gången idag kl 0615, i sin fina röda kofta, med blommiga blus och sina fina blåa kostym byxor, och när jag gav henne en puss på varje kind så var de lika lena som alltid......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0