HipphippHurra

Igår passerade ännu en av mina många kommande födelsedagar, en sorlig dag om jag får säga det själv. Tydligen hade min kropp bestämt att presenten jag skulle få på morgonen var VINTERKRÄKSJUKAN. Så min 21 årsdag blev inte riktigt som jag hade tänkte mej, isället för att spendera den på bonasera så spenderade jag den på mitt toagolv. En ny händelse. Men mummriken som kom hem när jag låg avsvimmad på toagolvet, flippade inte ut, nej hon tog hand om mej hela dagen. Så nu får jag fira min födelsedag på lörsag istället, och det ska bli minst lika roligt. Jag fick i alla fall det jag ville ha igår. Ett litet hemmabiosystem av puppriken och mummriken, de var lika nöjda som jag. En mixer av famor och farfar. Ganska roligt när farmor ringer och frågar: "vad fick du av oss? och blev du glad?" (mummriken köper presenter åt gamlingarna) likadant fårgade farbror R och K. Och jag svarade: Bara saker som jag önskat mej. Tack! Av min lillebror fick jag en skiva som jag själv sa åt mamma och pappa och gå och köpa för en och en halv vecka sen, och har lyssnat på den sen dess, mindre överraskad. Men glad för allt!
Jag fick också ett kusin barn den 11.

Jag måste nof säga att livet har sina oväntde vändningar, och de kommer ofta med lite komiskt infall. För ca en månad sen så gjorde jag mej av med en ganska söt människa, jag helt enkelt tappade suget efter sött, och ville starta om med lakris. Detta gjorde jag, men kom på att lakris var heller inte så roligt i längden och kom på att chocklad, det är något jag aldrig tröttnar på.

Det är i alla fall komiskt hur rykten sprids snabbt, och för att inte tala om skitsnack, det sägs att tjejer snackar mycket men killar e faktiskt bara tjejer med pungkulor. Sant gott folk, för numera kan man inte ens gå in på en bensinstation med ett manligt kön och tanka en jäkla bil, för det är tydligen en av alla de miljoner tjejer med pungkulor som man numera är tillsammans med. NÄR nu detta uppenbara sej och frågor helt plötsligt blir ställda så visar det sej att jag är minsann inte den enda som gillar andra tjejer med pungkulor, fast du gillar andra tjejer. Och då kommer vi ju till detta skvaller som nu helt plötsligt blev komiskt, så jag säger bara, låt skvallret gå, för ingen vet vad som är sant eller inte i alla fall. För du står intr bara i ansvar för vad du säger utan också för vad du låter bli att säga. Har du oturen att bli sviken på vägen så lär du dej bara något nytt på vägen, jag är full av dessa små lärdomar. Vi är så över, vi behöver ett nytt ord för över. Komiskt men otroligt sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0