253

I Fredags fann jag mej själv att göra det som alla människor hatar att göra, stå i kö. På coop på väla, som nog måste vara den absolut tråkigaste affär att jobba i, ren men otoligt tråkig. Dessutom hittar jag aldrig någonting och tycker att allt är jätte o organiserat, toapapper bland osten och kryddor bland barnmat? I alla fall när jag äntligen hade hittat det jag verkligen skulle ha, och gått förbi godishörnan utan att hoppa ner i närmaste påse, så skulle jag då välja kö. Detta är en mycket klurig sak, och man blir oftast lurad, men jag valde såklart den med minst folk, jag ställde mej bakom Ulla och Carl-Olof. Ja, de var deras namn, de skrek nämligen på varandra HELA TIDEN. Och det skulle jag aldrig ha gjort, för bakom Carl-Olof var där en vagn som nog innehöll stort sett hela Coop. Jag tittade snabbt åt höger men kassörskan satte snabbt en skylt där det stod NÄSTA KASSA. Och jag var fast bakom denna enorma man, fru och deras coop kund vagn. Jag började så smått fundera när jag märkte att Ulla gjorde ett försök att ta upp en liter mjölk, men förgäves och tappade den igen, (här kommer jag aldrig ifrån), Carl-Olof tog saken i egna händer och stötte bort frugan och slängde upp den ena saken en efter en, och Ulla ställde sej snällt och väntade för att betala. Och en tanke slog mej, jag som själv jobbat på Ica det är alltid de gamla gubbarna som packar upp och damerna står där och väntar snällt för att få betala sin 299,50. Det slog mej att så vill jag ha det när jag blir gammal och skrupplig. En gubbe som gör skitgöran. Och jag log mot Carl-Olof och han fortsatte glatt lava upp varor medans Ulla skrek hur långsam han var....

Idag återvända jag till min föredetta arbetsplats, enda dagen man var ledig så varför inte spendera den på CITYMAIL? Jo, för kakan och älgen, dem finns där. Dessa små otroligt små glada människor, som gör mig så glad. Vi har som sagt gått igenom mycket tillsammans. En hel del jobbigheter. Citymail har nog utan tvekan varit ett av de bästa jobben jag har haft, 253 ...det ända jag säger. I ur och skur. Och nej, jag ska inte bli sentimental, men jag SAKNAR ER!!! Det är därför jag fortfarande kommer och överraskar då och då. Vi har alltid roligt och jag saknar våra fikor...Vem ska jag fika med nu? Det är alldeles perfekt att jobba där lite då och då. Underbart! Kakan och älgen ni finns i mitt hjärta...Martin försöker tränga sig in och han e minsann på god väg, för satan vad du också e go. Jag vet att ni läser detta och ni känner er säkert sådär lagom nöjda med er själv, och det ska ni vara, för vi är helt klart BÄST!!!!! Ses snart....

Kommentarer
Postat av: älgen

jag är mållös

2007-12-30 @ 18:54:44
Postat av: kakan

Vad ska jag säga?!?!? Jag är precis som älgen helt jävla mållös! :P

2007-12-30 @ 19:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0